Yeniden Merhaba – Türkiye’nin Başkenti : Ankara

Yeniden Merhaba…

Uzun süredir bloguma zaman ayıramıyordum. Pozisyon değişikliğinden sonra ne yazı yazmaya nede seyahat etmeye zamanım oldu.

Bu 6 aylık arada gittiğim en uzak mesafe Ankara oldu. Aslında biraz iş biraz eğlence amaçlı bir seyahat oldu. Yazımda bu seyahatimden de bahsedeceğim.

Türkiye’nin Başkenti : ANKARA

Anıtkabir

Seyahatimi otobüs ile gerçekleştirdim. Yıllardır otobüs firması olarak Kamil Koç’u tercih ederim. Fakat bu seyahatimde “rahat” servisini seçmeme rağmen rahat edemedim. Yaşadığım yerden Ankara çok uzak olmamasına rağmen sanki 3 gündür yoldaymışım gibi bir yorgunluk vardı üstümde Ankara’ya indiğimde. Açıkçası çok konforlu bir seyahat ettiğimi söyleyemeyeceğim.

Ankara’da konaklamak için Seven Deep Hotel i tercih ettim.  Şunu söyleyebilirim ki kaldığım en rahat ve en konforlu otellerden biri idi. Ayrıca odada aklınıza gelecek her şeyi düşünmüşler. Tırnak makasından tıraş bıçağına kadar her şey mevcuttu. Konum olarak Bestekar Sokak’ta bulunduğundan dolayı her yere yürüyerek ulaşabildik.

Seven Deep Hotel Oda Görüntüsü

Seven Deep Hotel Konumu

Nezih Mekan : Hayyami Şarap Evi

Otelimize yerleştikten sonra yolda gelirken gördüğümüz şarap evine gitmeye kadar verdik. Hayyami Şarap Evi gayet nezih sakin bir mekan. Tadabileceğiniz bir çok şarap bulunuyor. Fakat fiyat konusunda çok ucuz değiller. Zaten böyle bir mekanın ucuz olmayacağını girişinden anlayabiliyorsunuz. Şarabınızı menü yada tek olarak ısmarlayabiliyorsunuz. Bir menüyü tercih etmiştik. Yol yorgunluğunun üstüne lezzetli şarap ve üstüne kahve serpilmiş yeşil elma bana çok iyi geldi. Hatta şişeyi bitiremediğimiz den dolayı bir daha geldiğimizde içmemiz için şarabımızı sakladılar. Bu davranışları bile benden artı puan almalarına yetti.

Muazzam Bir Tat : Kıtır Kokoreç

Hayyami’yi arkamızda bıraktıktan sonra karnımızın zil çaldığını fark ettik. Yanımızda ki arkadaşımızın tavsiyesi ile Kıtır Kokoreç’ e gitmeyi kadar verdik. Ben gitmekte biraz tereddüt ettim. Çünkü sakatat ürünleriyle çok aram yoktur. Acaba aç kalır mıyım diye düşünürken mekana vardık. Kasadan aldığınız fiş ile kasanın yanında ki bankodan kokoreçleri alıyorsunuz.  Kokoreçleri aldıktan sonra kenarda bir yerde ayakta yemeğe başladık. Ben hayatımda bu kadar güzel kokoreç yememiştim. Sakatat sevmeyen adam (BEN) o akşam tam 3 adet ekmek arası kokoreç yedim 🙂

Dünya Biraları Bir Arada : Varuna Gezgin

Karnımızı doyurduktan sonra hem sohbet edebileceğimiz hemde değişik tatlar deneyebileceğimiz bir mekan arayışına girdik. Gene arkadaşımızdan tavsiye alarak Varuna Gezgin’ e gitmeye kadar verdik. Varuna Gezgin de bütün dünya biralarını bulabiliyorsunuz. Aslında bira içmeyi sevmeyen birisi olarak eşim ve diğer arkadaşlarıma uymak zorunda kaldım. Mekana gittiğimizde Cumartesi akşamı olmasından dolayı yer yoktu. Fakat yer olduğunda bize haber vereceklerini söyledikten sonra dışarıda beklemeye başladık. Yaklaşık yarım saat sonra bize bir masa tahsis ettiler ve oturduk. Önüme onlarca bira isminin olduğu bir menü koydular. Bira mayalı olduğundan dolayı beni çok rahatsız ediyor. Bu yüzden içki olarak votkayı tercih ettim. Eşim ve yanımdaki arkadaşlarım portakallı Belçika birası tercih ettiler. Tadımlık olarak onların biralarından birer yudum aldım. Türkiye’de üretilen biralardan çok farklı bir lezzeti vardı. Tabii ben gene mideme güvenemediğim için içmedim.

Diğer dikkatimi çeken bir nokta ise her masada bir numara ve bir ülkenin bayrağı var. Bu benim çok hoşuma gitti. Bizimkinde ÇEK Cumhuriyet’i bayrağı vardı. Gece 1’e doğru önümüze bir bardağın içinde hesabı koydular. Meğerse 1 de mekan kapanıyormuş. Kısaca hadi hesabı ödeyin de gidin dediler. Hesabı ödedik ve kalktık. Hayyami kadar pahallı olmasa da çok da ucuz bir mekan değildi. Ama ben ve arkadaşlarım gayet mutlu mesut şekilde çıktık. Ben ve eşim otelimize, arkadaşlarımız ise evlerinin yolunu tuttular.

Güzel bir uyku çektikten sonra otelimizde kahvaltımızı edip geri dönüş yoluna koyulduk. Benim ve eşim için gayet eğlenceli ve güzel bir hafta sonu oldu…